Veelgestelde vragen

Hoe werkt de webwinkel?

Heeft u moeite met bestellen via onze webwinkel?
Een uitleg over de werking van onze webwinkel vindt u hier

Wanneer worden mijn foto’s bezorgd?

Dat hangt af van het product dat u heeft besteld. Kijk voor een overzicht van de levertijden per product op deze pagina.  

Klachtenafhandeling

Het is vervelend als iets niet volgens verwachting verloopt. Wij vragen u om eventuele klachten altijd aan ons door te geven. Dit kan via e-mail, reguliere post en telefonisch. Ons supportteam zal het probleem vervolgens bekijken en proberen deze naar ieders tevredenheid op te lossen. Na ontvangst van uw bericht kunt u binnen twee werkdagen een reactie verwachten. Mocht het meer tijd nodig hebben, dan stellen wij u hiervan op de hoogte.

In ben mijn inloggegevens kwijt.

Stuur een mail naar support@oypo.nl. Vermeld hierin de naam van uw kind, de naam en plaats van de school en in welke groep uw kind zit. Heeft u de inlogcode van een broertje of zusje nog wel? Stuur deze dan ook mee. Wij nemen vervolgens contact op met de fotograaf om de juiste gegevens te achterhalen.

Mijn code of wachtwoord is niet juist.

Stuur een mail met de (foutieve) code naar support@oypo.nl. Vermeld hierin ook even de naam van uw kind, de naam en plaats van de school en in welke groep uw kind zit. Wij nemen vervolgens contact op met de fotograaf om ervoor te zorgen dat u de juiste gegevens ontvangt.

Hoe zien de producten eruit?

Een overzicht van alle producten die fotografen aan kunnen bieden, vind u hier. Let wel, fotografen kiezen zelf welke producten ze wel en niet aanbieden.

Mijn foto is beschadigd, wat nu?

Stuur een e-mail naar support@oypo.nl met daarin een duidelijke omschrijving van wat er mis is met uw bestelling. Indien mogelijk ontvangen wij hierbij graag een foto van de beschadiging. Geef duidelijk aan of het gaat om de hele bestelling of slechts om één foto, vermeld in dat geval het nummer dat achterop de foto staat.

Hoe kan ik betalen?

Oypo biedt diverse betaalmogelijkheden. Klik hier voor een volledig overzicht

Mag ik meerdere, verschillende foto’s in mijn voordeelset ontvangen in plaats van één dezelfde?

Een voordeelpakket bestaat altijd uit meerdere afdrukken van dezelfde (door u geselecteerde) foto en eventueel een groepsfoto (dit staat dan vermeld).
Wilt u verschillende foto's dan kunt u deze ook los bestellen zonder gebruik te maken van de voordeelset.

Mag ik de foto gebruiken op Facebook of andere social media?

Als u een digitaal fotobestand "voor eigen gebruik" afneemt mag u deze publiceren op uw eigen Facebookpagina of social media account. Wilt u de foto zakelijk publiceren, dan is toestemming nodig van de fotograaf.

Waarom is een download zo duur?

De fotograaf bepaalt zelf de prijs van een download. De reden waarom deze vaak relatief gezien duur is, is dat een fotograaf met een download eigenlijk zijn negatief verkoopt waar u vervolgens zoveel afdrukken van kunt maken als u wilt, zonder dat de fotograaf daar nog wat aan overhoudt.

Ik heb een bestelling gedaan, maar wil deze graag wijzigen. Kan dat?

Op het moment dat u een bestelling plaatst, ontvangt u een bevestigingsmail. Door hier direct op te reageren (middels beantwoorden), kunt u de bestelling nog wijzigen. Een mail sturen vanaf hetzelfde mailadres waarmee de bestelling is gedaan, is ook mogelijk. U kunt binnen twee uur nadat de bestelling is gedaan nog wijzigingen doorgeven, daarna wordt deze in productie genomen en is wijzigen niet meer mogelijk.
BELANGRIJK: Vermeld in uw mail uw ordernummer zodat ons systeem uw order direct kan pauzeren nog voordat wij uw mail gelezen hebben.